Nyhedsbrev september 2023

image Foto taget inde i raketten
25. september 2023 kl. 11:22

Nyhedsbrev september 2023

Bolden triller mod afslutningen af DBU efterårsturneringen. Børn og ungdom afslutter i forbindelse med efterårsferiens start, mens senior fodbold fortsætter oktober måned ud. Eftersom mørket kommer nærmere hver dag er det vigtigt igen i år at understrege, at kampe ikke kan afvikles hverdage, da det generer mange holds træninger.

Det betyder også at vinter træningstider, for alle hold er på vej ud til trænerne og holdlederne, og så må vi se hvordan det går bedst op. Vi afventer fortsat den endelige melding fra ”lokale udvalget” om hvilke tider vi har til rådighed.

Der har været stor tilgang af nye medlemmer efter ferien, men desværre også rigtigt mange der har fået afslag på at starte, da de fleste af børneholdene er helt fyldt op.

Lige efter sommerferien fik vi desværre stjålet 9 stk 3 mands mål, som er de mål de yngste børn anvender. En borger der havde set vores opslag, og tak for det, opdagede 2 af dem bagved en busk tæt ved S-togs skinnerne, og vi fik hentet retur. Det gør så at de nu og fremover skal låses sammen inden vi forlader træningen. Vi har modtaget 7 nye mål som erstatning for de mål der ikke er dukket op igen.

Der er kommet en ny entreprenør på græsset, og lad os bare sige de har fåret en mindre god start med meget utydelige kridtstreger og alt for højt græs. Kommunen, der har kontrakten, har meddelt entreprenør, at græs SKAL slås og kridtes fredage, alternativt torsdage.

Den 30. august afviklede klubben DBU pigeraketten. En sjov dag for alle yngre piger med forskellige aktiviteter i rumuniverset, hvor pigerne var opdelt i hold og roterede mellem aktiviteterne.

Den 13. september kom vores samarbejdsklub Brøndby´s maskot NANOK forbi og gav børnene en anderledes oplevelse. Tak til Brøndby for fremmødet.

Vi har igennem sommeren haft en række møder med den nye bygherre ved Hundige Station – Balder – omkring et længere varende samarbejde med klubben. Der har været en positiv dialog på møderne, og lige nu afventer vi et endeligt retur udspil, som vi vil fortælle nærmere om senere og selvfølgeligt hvad aftalen går ud på.

Klubbens hold 1 i serie 2 hold der er rykket op de seneste 3 år, har fået en start på turneringen, der har være lidt op og ned. Hovedmålet for trænere, Baris og Inan er i denne sæson, at stabilisere holdet i serie 2. Anden halvdel af turneringen afvikles i foråret 2024.

Det var informationerne i denne omgang. God afslutning på efterårsturneringen.