Nyhedsbrev marts 2023

15. marts 2023 kl. 11:47

T

Vi nærmer os forårsturneringens start, hvor de første 11 mands kampe allerede starter i weekenden den 1. og 2. april. Endelig program frigives på fredag af DBU. Vi afventer dog kommunens frigivelse af græs, så der også må trænes og spilles der.

I forårsturneringen er de fleste kampe, som de senest år, lagt hver anden søndag med hold ´s 1 kamp i senior som hovedkampen og med kampe før og efter den. ”Store Kampdage” foregår i foråret på flg søndage 16/4-30/4-14/5-28/5 og 11/6. Det betyder også, at vi vil forsøge at ligge DBU børnestævner på sammenfaldende datoer, hvis trænerne tilmelder børnehold til 3. og 5. mands stævnerne.

Der udsendes snarest træningstider og banenumre til alle hold om , hvor man skal træne når græs frigives af kommunen. Det betyder også at de eksterne hold forsvinder fra anlægget og det defra kun er Hundige Boldklub der benytter banerne.

Sidst i februar gennemførtes Generalforsamlingen og af væsentlige ændringer var reduktion i bestyrelsen fra 9 til 5 personer, og en mindre justering af kontingentsatser fra 1. august 2023 for visse ungdomshold og seniorhold. Se referat på hjemmesiden.

I denne uge er det blevet klubbens tur til at være vært for afholdelse af  DBU formandslounge, hvis formål er at drøfte udfordringer, gode historier med videre som inspiration. Alle klubber fra nærområdet er inviteret af DBU.

I næste uge kommer DBU ligeledes på besøg, hvor vi skal have en snak om, det at blive børneudviklingsklub og hvad det indebærer. Som klub har vi dog ikke umiddelbart nogle udfordringer med at imødekomme DBUs krav hertil. Nærmere status efter mødet.

Den 25. marts afholdes et større børnestævne i klubben for årgang 2015 drenge mellem kl. 9.00 og kl. 16.00 med inviterede hold for der p.t. er 15 hold tilmeldt. Et stor cadeau til trænerne, der arrangerer hjemmestævnerne.

Den 31. maj letter Pigeraketten igen, så få skrevet dato i kalenderen. En sjov dag for alle piger mellem 5 og 11 år. Deltagelsen er gratis og tilmelding er ikke nødvendigt. Nærmere tilgår senere.