Nyhedsbrev Maj 2023

22. maj 2023 kl. 20:51

Nyhedsbrev maj 2023

Tillykke til årgang 2010 drenge, der endte med at vinde pokalfinalen 3-0 og derfor kom hjem med en stor pokal og medaljer, i sidste weekend efter finalekamp mod Måløv BK.

Der er fortsat åben for tilmeldinger til årets Fodboldskole i uge 31, der foregår fra 31. juli til 4. august. Se nærmere på klubbens Facebook side eller hør nærmere i klubben.

Efter en længere periode uden en træner til kvinde senior, er der langt om længe fundet en, Michael Holm har sagt ja til at træne holdet. Den kommende tid må så vise, om der kan bliver så stabilt fremmøde, at holdet kan tilmeldes DBU turnering.

Klubben afholdt sidst i april måned et såkaldt DBU C1 kursus i klubben og tilbagemeldingerne fra deltagerne var positive. Der var tilmeldt 12 deltagere og samtidigt stillede trænerne for årgang 2014 og 2015, deres drenge til rådighed som medier og læring for trænerne. Tak for det.

Vi har holdt møde med DIF vedrørende status i klubben og DIF orienterede bl.a. om at de ville arrangere et møde med kommunes borgmester for at orientere om facts vedrørende klubbens arbejde og medlemstal i området. Samtidigt det vigtige i at børn og unge dyrkede sport og den positive effekt af samme for skolegangen og læringen.

Flere har omtalt og jeg har desværre også selv konstateret at græsbanerne er meget ujævne. Ved skriv med kommunen har de lovet, at i ny kontrakt får banerne topdressing og tromles, så det skulle meget gerne forbedre græsbanerne fra 1. juli, når ny kontrakt starter.

Klubbens serie 3 hold har sikret sig oprykning til serie 2 med den seneste sejr og har samtidigt vundet de seneste 2 pokalkampe, senest over et serie 1 hold i en velspillet kamp der endte hele 7-0. Næste pokalkamp er den 30. maj hvor holdet hjemme møder Taarbæk Sunshine IF fra serie 1.

Alle hold ønskes en god afslutning på DBU forårsprogram med forhåbentligt nogle spændende afsluttende kampe.