Nyhedsbrev Januar 2024

18. januar 2024 kl. 10:33

Månedsnyt januar 2024

Det er ikke nogen en hemmelighed, at vi på det seneste har brugt rigtig meget tid på at tale med politikere, kommunalfolk, ansvarlig entreprenør på kunstbanen og traktorfører, der salter kunstbanen.

Tendensen med sidst nævnte har været, at der saltes nat og en gang senere, når der er komme nyt sne. Det ulykkelige er, at banen ikke må ryddes for sne på grund af byrådets manglende rettidige omhu med at få vedtaget ny belægning i tide - og inden det gik så galt, som det er nu med bl.a. voldsomme skader til følge, fordi der ikke må køre tungere køretøjer og rydde banen for sneen. Salt gør det ikke alene.

Endnu en opfordring til at få stemt på ”Borgerforslaget” som er udsendt via mail til alle medlemmer og især vil vi gerne have at alle medlemmer og forældre med børn i klubben får stemt. TAK.

Lige inden jul blev yderlåse til klubhuset udskiftet uden varsel og det betyder at gamle adgangstegn ikke længere kan anvendes ved indgang til klubben. Vi har orienteret herom på klubbens hjemmeside.

Det første større stævne i 2024 bliver i Hafnia-Hallen – ”Guldsmeden Cup”, der afvikles søndag den 28. januar. Vi har tilmeldt 20 børnehold til begivenheden og er den klub, der stiller med fleste hold til stævnet.

Første trænermøde i år er onsdag i næste uge – 24. januar - og alle er indkaldt via mail. Et par af emnerne er tilmelding til DBU forårssæsonen 2024 og et fremtidigt initiativ i foråret med ”Brøndby Masterclass” – vores samarbejdsklub.

Kontingent 1. halvår 2024 opkræves den 1. februar med oplysningsmail om, at det sker den 24. januar. Dvs. at hvis der er ændringer til medlemskab, så skal ændringer fremsendes senest den 30. januar.

Som det ser ud lige nu, får klubben et nyt ungt kvindeseniorhold tilmeldt i serie 2 efter en pause på kvindesiden i flere år, mens der også er tilgang af et nyt ungt herreseniorhold, der er tilmeldt serie 5, og hvoraf mange af drengene har spillet i klubben før. Dejligt gensyn.

Til sidst skal det næves, at klubbens sponsoraftale med Balder er blevet meget synlig med opsat banner ud mod P-pladsen. Balder er det byggeselskab, der opfører boliger ved Hundige Station.

Med ønsket om lidt bedre vejr og baneforhold til at kunne spille fodbold ønskes I alle et godt nytår.