Nyhedsbrev april 2023

17. april 2023 kl. 18:29

Så er DBU turneringen omsider kommet i gang med Børnestævne lørdag den 15. april og første ”Store Kampdag” søndag den 16. april. Desværre med et komprimeret kampprogram, med udsatte kampe, fordi kommunen ikke har åbent for træning og kampe på græs. Det forventes dog at ske i denne uge. Når der åbnes for græs brug træder den udsendte træningsplan med tider, udsendt til alle trænere/holdledere, i sidste uge i kraft. Ses også i udendørs opslagstavle på skuret.

I lighed ned øvrige år er der planlagt ”Store Kampdage” søndage hver 14. dag på dagene 30. april, 14. maj, 28. maj og 11. juni incl. onsdag den 7. juni hvor 8 mands puljer afsluttes, inden finalestævne afvikles. På de varme dage flyttes cafe ned på fliserne ved skuret.

Det har været en fornøjelse at se at flere børneårgange, på eget initiativ, har arrangeret lokale stævner i Hundige Boldklub, med klubber fra hele landet med overnatning i klubben og i øvrigt selv bl.a. har været til stævner på Fyn og i Jylland med samtidigt, stort socialt udbytte for børnene.

En kæmpesuk er dog, at klubben fortsat mister alt for mange bolde og har måttet købe nye i år, især i børne- og ungdomsafdelingen. Så endnu en gang en opfordring til at trænere og holdledere får styr på holdets bolde og de tælles før og efter træning og låses forsvarligt inde i boldskabe efter træningen. Der findes også en del fodbolde på anlægget efter endt træning.

Invitation til DIF ”GET2SPORT” Fodboldskole, er opslået for længst. Der er i år 80 pladser og Fodboldskolen, foregår fra 31. juli til 4. august i klubben. Som i de tidligere år får de tilmeldte børn fodboldtrøje, Shorts og strømper samt en drikkedunk. Der opslås reminder på klubben hjemmeside i denne uge. Der er frist for tilmelding den 15. maj. Prisen er kr. 350. Der er ligeledes mad og frugt alle dage.