Månedsnyt (Maj 2018)

17. juni 2018 kl. 18:33

Halvdelen af DBU turnering er gennemført, og det betyder, at de trænere der skal tage stilling til indplacering i hvilke rækker i efteråret de skal spille i, skal gøre det i løbet af de kommende uger. Der indkaldes til trænermøde i købet af nogle dage, hvor det er et af emnerne, der skal afklares på mødet.

Placeringsmæssigt ligger serie 3 og 4 i midten af rækkerne mens der er trængsel i bunden af serie 2. Holdet kæmper i øjeblikket for, at undgå nedrykning. Der resterer 5 kampe, hvoraf 4 af kampene er mod andre hold i bunden af rækken. Med vilje og fight og ikke mindst tilskuer opbakning, er det muligt at redde endnu en sæson i rækken.

Den 1. maj passerede vi første år i klubbens samarbejde med DIF/Nordeafonden, som er med til at støtte op om klubbens arbejde i ungdomsafdelingen. Samtidig indgår klubben i samarbejde med andre klubber i i fælles tiltag i ”Get2Sport” regi under DIF hatten. Heri indgår udover fælles stævner også trænerkurser samt eksempelvis støtte til særlige arrangementer.

Der arbejdes i øjeblikket på en forlængelse af aftalerne for de kommende 2 år med såvel Greve Kommune som DIF/Nordeafonden.

Årets Fodboldskole, der gennemføres i uge 32, den sidste uge i skolesommerferien, er alle pladser optaget. Trænere og køkken er ligeledes på plads. Klubben ser frem til igen, at afvikle Fodboldskole hvor trænere og andre hjælpere anvender deres fritid til, at være der for børnene der deltager. I år er der rekord mange piger tilmeldt. Der er i alt 65 spillere med.

Klubben afviklede Store Kampdag i sidste weekend og vi var meget begunstiget med vejret der viste sig fra sin bedste side med sol hele dagen. Mange tilskuere fulgte kampene fra sidelinien og alle klubbens børnehold var i aktion. Tak til hjælpere der brugte deres tid på, at stævnet blev gennemført vellykket.

Held og lykke til trænere og hold med resten af forårssæsonen.

Mvh