Formandens update (September 2014)

14. september 2014 kl. 18:48
Månedligt nyhedsbrev fra Formanden.

Her hvor sommeren er gået på hæld, var denne måneds bedste nyhed for spillere, trænere og frivillige tilknyttet Hundige Boldklub nyheden om, at der alligevel lægges en kunsttofbane i Hundige i løbet af 2015. Det afgjorde Greve Byråd i den seneste budgetforhandling i sidste uge.

Jeg vælger at tro at på, at på baggrund af argumentation i høringssvar, alliance med Greve Nord projektet, læserbrev i Sydkysten og politisk kontakt fra bestyrelsen er årsagerne til at kunststofbane alligevel blev stemt hjem. En investering på kr 5. millioner, svarende til hvad det koster at etablere en kunstofbane,  er da en post af en hvis størrelse.

Det betyder så samtidigt, at det vil være langt mere klubliv I vores flotte klubhus i vinterperioden i løbet af 2015 og frem, og det bliver nemmere at holde på spillere i vinterperioden med denne attraktive mulighed.

Vintertræningen starter i år efter efterårsferien i uge 43.

Vi har fået tildelt tider på kunststofbane i Greve i 2014/2015. Desværre har vi  ikke været i stand til at benytte alle de tider vi oprindeligt fik tildelt, fordi som trænerne fortæller, at det er ikke muligt at flytte ungdomsspillerne, i sådan et omfang, at det var forsvarligt at flytte. Mange spillere kommer fra nærmiljøet i Hundige, for hvem beliggenhed er afgørende.

2 ungdomshold U10 og U12 træner der dog hver onsdag, mens de 2 seniorhold træner der tirsdag og det ene også søndag. Alle øvrige hold træner i haller eller på grusbanen som normalt.

Tiden er også kommet til, at trænerne er bedt om at beslutte, om deres hold skal tilmeldes vinterturneringer inde eller ude. Der er deadline for tilmelding i næste uge.

Afslutningsvis vil jeg oplyse om at Hundige Boldklub afholder Ekstraordinær generalforsamling den 30. september kl. 19.15,  hvor dagsordenen er valg af formand og kasserer, der begge i dag sidder som konstituerede samt under eventuelt bl.a. udnævelse af et nyt æresmedlem. Alle medlemmer er naturligvis meget velkomne.