Interview med ny seniorspiller Lasse "Bomber" Højer

02. februar 2016 kl. 06:20

Den nye spiller på førsteholdet, Lasse Højer blev interviewet.

Hvorfor valgte du, at forsætte karrieren
i Hundige?:

"At mit valg faldt på hundige er der flere årsager til. Det at kunne komme til en klub, hvor man går direkte ind og er en del af holdet, er en kæmpe faktor. Alle spillerne på holdet kender jeg på den ene eller den anden måde, og det havde en stor betydning for mit valg. Selv projekt Hundige siger mig også en hel del. At have et mål at spille efter er helt klart et kæmpe plus. Alle på holdet er sultne for at bevise at Hundige BK ikke fortjener at spille i serie 3, og det kan man sagtens mærke til træning. Det sociale kombineret med en stor portion talent og ærgerrighed for at vinde fodbold kampe var ultimativt det der trak mig til hundige. Så håber jeg bare, at jeg kan bidrage med en masse mål og godt humør, både på og udenfor banen. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme i gang".

Hvad er dine ambitioner på egne vegne her i klubben?:

"Mine ambitioner er tårn høje, det vil jeg ikke lægge skjul på. Jeg forventer altid af mig selv, at jeg giver mig 100% Og hvis boldspillet ikke fungerer, så må man arbejde for holdet, som det mindste. Jeg elsker at score mål, det er den følelse når jeg score, som jeg spiller fodbold for at få. Så jeg håber selvfølgelig, at jeg kan bidrage med 10-20 mål pr sæson. Men med de spillere der er rundt omkring mig, så ser jeg ingen problem i det".

Hvad bør ambitionerne være på holdets vegne?:

"Holdet i Hundige har så meget talent og ærgerrighed, at jeg ikke kan andet end at have store ambitioner på holdets vegne. Jeg har spillet sammen med stort set alle spillere på holdet, og ved, at hvis folk yder deres bedste, så går der ikke lang tid før folk får øjnene op for Hundige BK for alvor. Vi skal klart rykke op i Serie 2 hurtigst muligt. Jeg tror på vi kan gøre det allerede i første forsøg. Jeg tror heller ikke det stopper der. Som jeg ser det, så er Hundige på vej ind i sin storhedstid og det siger lidt om kvaliteten i truppen".

Kan du beskrive dig selv som spiller?:

"Jeg synes jeg som fodbold spiller er meget dynamisk. Jeg er ikke den stillestående tank-forward man bare smider bolde op til og så spiller jeg med ryggen til målet. Jeg flakker ofte rundt på kanterne og ned i banen. Mine 3 spids kompetencer er mine løb i dybden, mit spark og min mål næse. Teknisk er jeg også en stærk spiller og jeg elsker at udfordre 1 mod 1. Det defensive arbejde er jeg kommet godt efter, og synes selv, at jeg arbejde meget mere for holdet end jeg plejede at gøre".

Kan du nævne 2-3 spillere, der kan gå hen og blive profiler for holdet i foråret?:

"I Hundige er det svært at koge det ned til der kun er 3 profiler da der simpelthen er så meget talent og kvalitet samlet i truppen. Jeg giver dog her mit besyv med hvem jeg tror kunne gå hen og spille en afgørende rolle.

Frederik Brandt:

Franke, som han nok er bedre kendt som, er en spiller af høj kaliber. En spiller jeg synes er fantastik 1 mod 1, hurtig i dybden, og er en god afslutter. Jeg kunne godt se Frederik gå hen og blive en afgørende spiller for holdet i sæsonen.

Nicolaj Fussing:

Hans CV siger det hele. Det er svært at få en bedre spiller til Hundige end Nicolaj Fussing. Hvis vi kan holde ham skadesfri bliver han en kæmpe gevinst ikke mindst for klubben, men så sandelig også for en angriber som mig. Han har et fantastisk blik for sine medspillere og er rigtig god teknisk. Jeg ser meget frem til samarbejdet mellem ham og mig.

Christoffer Worm:

Maestroen. Man skal lede længe efter så dygtig en midtbane spiller i serie 3, som Christoffer Worm er. Hans rolighed på bolden, og hans pasninger er guf for en angriber som mig selv. At han så også er drible stærk og målfarlig samtidig gør ham jo kun endnu bedre. Jeg tror helt sikkert også han bliver en stor gevinst for holdet".

Til slut er der kun tilbage, at ønske Højer rigtig mange gange velkommen, samt held og lykke på Heden.

Vi glæder os helt vildt til følge en spiller af den kaliber.