Nyhedsbrev (August 2020)

18. august 2020 kl. 17:32

Nyhedsbrev August 2020

Efter en Fodboldskole i uge 32, med 80 børn,15 trænere, cafe personale og ledere med besøg af meget aktiv Borgmester på Fodboldskolen, Kultur- og Fritidsrådsformanden i Greve, DBU Sjællands formand samt andre repræsentanter fra DBU og DIF, kan vi se tilbage på en særdeles veloverstået Fodboldskole.

Når 95 personer dagligt skal bespises er det noget af en opgave for cafe personalet, tilmed i corona tider, hvor der skal holdes afstand. Cafe personalet klarede det fantastisk flot, godt hjulpet af det gode vejr, med udendørs servering og med en god variation i maden. Samtidigt også et stor cadeau til trænerne for afviklingen af Fodboldskolen, der alle dage havde strålende solskin, der var lidt af en prøvelse for børnene, men det hjalp ganske meget, da 2 brandbiler med udrykning kom forbi om torsdagen, for at sprøjte med skum, børnene kunne ”bade” i.

Efter skumbadet var der kagekoner og kagemænd, der markerede Get2Sport skolernes 10 års jubilæum hertil farverig slush-ice. Se evt. de mange fotos der er bragt på klubbens Facebook side.

Allerede om tirsdagen efter Fodboldskolen blev DBU ”Pigeraketten” afviklet, som et tilbud til piger der ønsker at starte med at spille fodbold. På trods af massiv markedsføring, var der overraskende få piger der mødte frem, men 2 af pigerne er dog fortsat på pigeholdene. DBU fortalte at 2020 generelt har været et svært år for afviklingen af ”Pigeraketten”. Tak til alle hjælpere der var med til en succesfuld afvikling.

Første runde af DBU turnering er afviklet med 6 hjemmekampe i søndags, der alle blev vundet. Årgang 2010/2011 havde debut i 8 mands fodbold og lagde ud med en sejr over lokalrivalerne fra Greve Fodbold.

I løbet af sommeren er der kommet 3 nye trænere til Mantas, Kim og Chako. Velkommen til.

Der er samtidigt startet 4 nye hold. Et motionshold 60+ med formiddagstræning hver onsdag, som en opvarmning til det tidligere annoncerede professor foredrag den 26. august i klubben,  lavet i samarbejde med DBU, Genoptræningsenheden i Greve og Hjerteforeningen. Temaet er ”Motionsfodbold som medicin til dit hjerte”

Herudover er der startet/starter 3 nye motionshold, der kun træner.

Den 26. september måned gennemføres ”Queens Cup” hjemme i samarbejde med DBU og øvrige Get2Sport klubber og er et tilbud til alle pigehold. Nærmere herom senere.

På medlemssiden har der været en fantastisk stor fremgang over sommeren såvel i seniorafdelingen som Børneafdelingen.

Hundige Boldklub var en af 3 såkaldte hotspots i kommunen, hvor der over sommeren var masser af gratis aktiviteter gennemført af kommunen. Der var bl.a. Open-Air bio, Teater udendørs, besøg af rapper for at lære kunsten efter, selvforsvar og meget meget mere. Uroligt mange aktiviteter hvor flere af klubbens trænere var ansat af kommunen, til at gennemføre aktiviteterne og naturligvis var der ligeledes mange børnemedlemmer fra klubben til stede under aktiviteterne.

Vi ses på banerne.