Nyhedsbrev (April 2019)

24. april 2019 kl. 07:25

Nyhedsbrev april 2019

Sommertræningen er i fuld gang og banerne er fordelt i ungdom og senior. Sommerturneringen er ligeledes skudt i gang og der har allerede fuld gang i kamp afviklingen, i alle tilmeldte rækker.

Bemærk i år er der 3 udefra kommende hold der afvikler deres kampe i Hundige Boldklub. Det er GB85, Greve Strandby kvinder og Tejst/Tjurgården. Kampene er lagt, så de ikke bør genere træning og Hundiges kampe. Se evt. opslag på den udendørs informationstavle.

I et tilbageblik på Vinterturneringen var der klart mindre aflyste kampe end de andre år. Årsagen er formentligt, at der var et mindre antal hold der valgte at spille vinterturnering, samt at en del af tilmeldte hold var tilmeldt indendørs turneringer.

Kontingenter er kørt for længst, og de der ikke har betalt er spærret for holdkort og kan derfor ikke udtages til kampe. Såfremt man ikke har betalt eller har anden aftale, vil udmeldelser ske i den nærmeste fremtid. Så det er sidste udkald for betaling nu, via link modtaget på oplyst mail den 1. april. De der er udmeldes må indmelde sig igen, hvis de fortsat vil spille fodbold i klubben.

Mads Tune er startet som ungdomsformand fra 1. april til udgangen af juni i år og alle henvendelser vedr. spørgsmål i Ungdomsafdelingen skal gå til Mads. Hans telefonnummer er 21800588 og mail madstunehbk@gmail.com . Velkommen endnu en gang til Mads.

På grund af ringe fremmøde til træning, har det være nødvendigt at trække det ene serie 3 hold. Klubben skal de kommende dage have afklaret, om spillerne ønsker at spille på andre hold i klubben. Til gengæld er der startet et ny 8 mands seniorhold som er tilmeldt niveau 1. Herudover er der i denne uge møde, med endnu et 8 mands seniorhold, der ønsker at starte i august.

Den 15. og 16. april havde klubben i samarbejde med DBU og Greve Nord indbudt til 2 dage, hvor slutmålet var at gøre unge mellem 13-18 år til kommende trænere/hjælpetrænere. Efter hvad jeg har hørt, gik dagene fint og de tilmeldte var tilfredse med forløbet.

Den 4. maj har klubben i samarbejde med Greve Nord indbudt til åben stævne i 4 aldersklasser.  Der er tale om hold af 5/6 personer og turneringen afvikles på græs på 5 mands baner. Det er ved at være sidste frist for tilmelding. Se på klubbens Facebook eller opslag i klubben

Der er ligeledes indbudt til Fodboldskolen 2019 og der kommer dagligt tilmeldinger til den. Den foregår i uge 32 og er ugen før skolerne starter. Den 1. maj forventes åbnet for eksterne tilmeldinger, så spillere/forældre skal tage en beslutning i løbet af april, da det efter ekstern åbning, plejer at gå hurtigt med overtegning. Deltagelse af piger har i lighed med sidste år, også stor fokus i 2019.

Klubben har i årevis kæmpet med at få ændret på området over mod Ishøj, hvor der i tidernes morgen er plantet tjørnehække. Det har betydet mange punkterede bolde og en ikke ubetydelig udgift for klubben på indkøb af fodbolde. Vi forsøger nu igen, at aktivere Greve Kommune i håb om, at der sker noget på området, selvom udfordringen er der forligger en lokalplan med beplantning, der kan være svær/”dyr” at ændre på.

Alle holdene ønskes en fortsat god forårsturnering