Nyhedsbrev (November 2019)

21. november 2019 kl. 19:39

Nyhedsbrev november 2019

Pokalafslutningen blev igen i år afholdt i Greve Viden Center, i år den 2. november. Der skønnes der var ca. 230 deltagere. Alle hold fik kåret Årets spiller, Årets fighter og Årets kammerat med tilhørende taler fra trænerne, med begrundelserne for valget, mens de yngre børn alle fik medaljer. Årets træner 2019 blev Alija for sit store arbejde med at få børneafdelingen op at stå, med trænere og børn inddelt i selvstændige hold i i de yngste aldersgrupper. Årets forældrehjælper blev Camilla Lillebæk, der organiserer forældrekørsel til udekampe og gør en stor indsats for at tingene kommer i mål. Har været drivende kraft til at få kvindemotionsholdet op at køre i klubben i 2019.

Vintertræningen er ligeledes godt i gang på Kunsten og i hallerne. Der har været en hel del flytten rundt og ændring af tider, så en opfordring til løbende, at orientere forældrene, og hellere en gang for meget. Der har som sædvanligt være udfordringer i overgangen fra sommertræning til vintertrænings tider. Der arbejdes til næste sæson med, at få flere hold til at spille på Kunsten, da den tættere kontakt fra sommeren desværre forsvinder, ved der spilles flere steder hen over vinteren, men også på grund af den positive tilgang især i børneafdelingen, der gør, at der ikke er plads i hallerne.

Vinterturneringen i DBU regi, for de hold der er tilmeldt den, er ligeledes godt i gang og de første kampe er spillet i turneringen.

Den 14. november var jeg til et såkaldt DBU Formandslounge møde, hvor jeg bl.a. hørte andre foreninger tale meget positivt om, at anvende DBUs Kampklar apps til organisering af træning og kampe og meget sparet tid som følge af brugen. Alle trænere der sætter holdkort bruger den i forvejen, så en opfordring til at tage den del af apps´en i brug også.

Som det har kunnet ses og læses på klubbens Facebook, er udlevering af de ca. 250 gratis jakker godt i gang, og mere end ½ delen, skønnes udleveret til alle medlemmer i Børne- og Ungdomsafdelingen. Vi håber den vil blive anvendt i fritiden, i skolen og i børnehaven m.v.