Nyhedsbrev (maj2019)

23. maj 2019 kl. 06:29

Månedsnyt maj 2019

Halvdelen af DBU´s turnering er gennemført, og det betyder, at det er ved at være tid til at trænerne skal tage stilling til ønsket indplacering i rækkerne i efteråret. Trænermøde 2 i 2019 er den 12. juni kl. 19.00. Mødeindkaldelse udsendes til trænerne via mail.

I maj måned har Marwa og Ditte overtaget træningen af årgang 2008 pigerne, og på forældremøde har forældrene bakket op om beslutningen, og lovet at hjælpe med at støtte pigerne. En stor tak til Patrick for hans arbejde med pigerne indtil nu. Patrick fortsætter som spiller i klubben på senior plan.

I en fodboldklub foregår der meget andet end boldspillet på banerne, og for at give et delvist indblik i det, nævnes nedenfor nogle af de aktiviteter, der er sket siden sidste månedsinformation.

Vi har søgt fonde om støtte og fået tilsagn på forskellige tiltag, herunder bl.a. træningsudstyr og kontingentstøtte til de økonomisk vanskeligt stillede. Vi har igen ansøgt om at få fjernet tjørnebuskene mod Ishøj på grund af punkterede bolde og denne gang fået politiker tilsagn om, at det kan ske. Vi har ansøgt kommunen om lamper på stien mod Ishøj, men fået afslag. Vi har rykket kommunen for reparation af tagrende på klubhuset. Vi har rykket kommunen for reparation af TV-antenne på skuret. Der er indkøbt nye markeringsflag på spyd med Hundige Boldklub logo. Vi har fået tilsagn om kommunal støtte til fortsat Partnerskabsaftale i 2019. Vi har lavet en sponsoraftale med Bodrum Pizza & Cafe om reklameskilt på klubbens sponsorwall og en årlig ydelse til klubben.

Den 8. maj startede der et nyt kvindemotionshold op i klubben under kyndig vejledning af Frederik fra DBU. Frederik står for træningen de første gange hvorefter kvinderne selv er ansvarlige for det fortsatte træningsprogram.

På herremotion siden er der den 6. juni en opsamling for nye spillere, ved et åbent arrangement, hvor ”Genoptræningsenheden” i kommunen er medarrangør. ”Genoptræningsenheden” hjælper bl.a. med at få personer i gang igen med motion efter operation.

Der er fortsat pladser til årets Fodboldskole, der gennemføres i uge 32, den sidste uge i skolesommerferien. Trænere og cafe personale er delvist på plads. plads. Klubben ser igen frem til, at afvikle Fodboldskole hvor trænere og andre hjælpere anvender deres fritid til, at være der for børnene der deltager. Der er plads til i alt 65 børn mellem 5 og 13 år.

Lørdag den 25. maj deltager klubben ved Greve Sommerfestival. Klubben er repræsenteret ved Herremotionsholdet. Der forventes i omegnen af 5000 personer, der vil besøge festivalen på adressen Greveager 9. Greve Sommerfestival må betegnes som byens største byfest. Der har ca. 50 foreninger tilmeldt., med aktiviteter på dagen. Alle er velkomne og det koster ikke noget.

Den 1. og 2. juni har vi børnestævner begge dage og Store Kampdag den 2. juni. Alt i alt gennemføres der forventeligt ca. 85 kampe de 2 dage og vi håber naturligvis på godt vejr.