Nyhedsbrev (Januar 2020)

17. januar 2020 kl. 14:04

Nyhedsbrev januar 2020

Et godt nytår til spillere og trænere, der forhåbentligt har haft mulighed for et antal afslappende fridage sammen med familien inden det gik løs igen efter nytår.

De hold der er tilmeldt vinterturneringen er ligeledes i fuld gang igen og har spillet de første kampe efter juleferien.

Det tidligere annoncerede gratis kursus i førstehjælp, havde klubben 2 deltagere med på den 11. januar i Greve Borgerhus. Erfaringerne var gode og kurset blev rost. Deltagerne var begge fra Motionsholdet herrer +50.

Søndag den 12. januar holdt vores venner med polsk baggrund ”Børnehjælpsdagen” i klubben, hvor der var arrangeret en masse aktiviteter, med show fodboldkampe, musik, madboder og boder hvor der bl.a. andet kunne købes ting der var sponseret for at støtte sagen. Arrangementet var meget større end sidste år, med besøg af mange flere interesserede mennesker, der vil støtte op om sagen. Arek der er en af hovedinitiativtagerne, og er holdleder for klubbens oldboyshold, havde samtidigt fundet en hel del frivillige der støtter sagen ved at arbejde gratis. Alle indsamlede midler tilgår ”Børnehjælpsdagen” ubeskåret.

Den 18. januar er alle trænere/frivillige indbudt til den årlige frivillighedsfest, der er en tak for det frivillige arbejde som træner/frivillig i klubben i 2019. Jeg håber det bliver lige så fornøjeligt og sjovt som sidste år. Også en god mulighed for, at mødes med trænerkollegerne i klubben i mere afslappede former.

Fritidsrådet i Greve Kommune, kommer forbi klubben den 22. januar, hvor de bl.a. ønsker, at høre mere om status på ”Broen” (kontingenthjælp til familier med trængt økonomi) og have en rundvisning i klubben.

Den 29. januar er der møde i klubben med DBU, Hjerteforeningen. På mødet er det hensigten at drøfte muligheden for at opstarte nyt motionshold med formiddagstræning fra april måned. Dette hold skal supplere de allerede etablerede kvindemotionshold og herremotionshold i klubben.

Den 1. februar 2020 har DBU indkaldt til et såkaldt delegeret møde i Ringsted, hvor der er mulighed for at høre det sidste nye og hvilke veje DBU Sjælland ønsker at følge fremover.

Den 4. februar har DIF indkaldt til det årlige statusmøde, hvor emnerne bl.a. er status på pigeindsatsen, behov for trænerkurser, Fælles ”Get2Sport” stævner, Erfaringer  m.v.

Den 10. februar har vi årets første træner- holdledermøde, hvor trænerne bl.a. skal komme med et bud på hvilke niveau, deres hold skal tilmeldes på i foråret 2018. Dagsorden udsendes inden mødet.

Den 12. februar afvikles klubbens Generalforsamling med et tilbageblik på året 2019. Alle medlemmer er velkomne, og hvis der skulle være nogle der er interesseret i at deltage i arbejdet med klubben og klubbens beståen, er man meget velkommen til at melde sig som kandidat til Bestyrelsen.

Med Greve Nord arbejdes det p.t med at lave fastelavn søndag den 23. februar. Nærmere tilgår. Arrangementet er fortsat i planlægningsfasen.