Nyhedsbrev (Januar 2019)

19. januar 2019 kl. 19:32

Nyhedsbrev januar 2019

Først et godt nytår til spillere og trænere, hvoraf flere hold har startet træningen efter en længere pause efter turneringafslutningen i oktober. På årgang 2008 er der lavet endnu et nyt drengehold, hold 3 som trænes af Stig og Nuri.

De hold der er tilmeldt vinterturneringen er ligeledes i fuld gang igen og har spillet de første kampe efter juleferien.

Allerede efter første træning på Serie 3 hold 1 meddelte Dennis desværre, at han trækker sig som træner af personlige årsager. Det giver klubben nogle store udfordringer, med at komme i mål med en ny træner hurtigst muligt. Trænerjob er opslået via DBU. Parallelt hermed har seniorformanden Peskho samtaler med træneremner, der muligvis, kan overtage posten hurtigst muligt. Det betyder samtidig, at Peskho har været i klubben, de fleste dage siden offentliggørelsen af Dennis` beslutning, for at arbejde med at komme i mål med, med hvem der skal overtage trænerposten.

Dennis har jo varetaget mange opgaver i klubben og havde også ansvaret for rengøring af området. Denne opgave er i første omgang overtaget af Anita (træner årgang 2008), mens materielområdet er varetaget af Peskho. Jeg håber selvfølgelig alle vil være med til at fastholde området pænt, som Dennis var garant for.

Lejligheden benyttes til at takke Dennis for hans mangeårige virke for klubben.

Klubbens Ungdomsformand Camilla er gravid og går på barsel den 31. marts. Der er i gang sat en søgningsproces med en vikar, der kan overtaget jobbet mellem 1. april og 30. juni, hvor flere opgaver skal løses. Det forventes at Annahelena er tilbage som Ungdomsformand den 1. august i år.

Med Greve Nord arbejdes det p.t med at lave en såkaldt ”Skills” undervisning der varetages af DBU og har som mål, at gøre unge fra området interesseret i trænerjobbet, herudover har vi et samarbejde med, at lave et stævne med fri adgang for interesserede i løbet af foråret.

Den 26. januar er alle trænere/frivillige indbudt til den årlige frivillighedsfest og jeg håber den bliver ligeså fornøjelig og sjov som sidste år.

Den 13. februar er der så den årlige Generalforsamling, der byder på et tilbageblik på året 2018 samt valg/genvalg af bestyrelsesmedlemmer til klubben. Alle medlemmer er velkomne.

Den 18. februar har vi årets første trænermøde, hvor trænerne bl.a. skal komme med et bud på hvilke niveau, deres hold skal tilmeldes på i foråret 2018. De to serie 3 hold spiller 2. halvdel af turneringen i løbet af foråret 2019.

Flere trænere har ønsket, at klubben skal investere i et såkaldt VEO kamera til analyser af bl.a. kampe. VEO kameraet skal opstilles ved sidelinien og følger automatisk spillet på banen. Udbyttet skulle gerne blive, at spillet og spillerplaceringer og løb på banen bliver forbedret. Klubben er indstillet på at investere i et sådant og forventer at have en aftale om en demo snarest.