Nyhedsbrev (April 2021)

21. april 2021 kl. 16:31

Nyhedsbrev april 2021

Sommertræningen er startet i denne uge og DBU kampene i 8 og 11 mands er ligeledes skudt i gang, mens børnestævner starter i den kommende weekend.

Der er tilmeldt flere nye hold til denne forårssæson. 3 stk. 11 mands hold heraf et med piger og 2 stk. 8 mands hold, i henholdsvis senior og oldboys.

Bettina er vendt tilbage og er blev træner for det ældste pigehold mens Bulent ligeledes er retur og står for det nye oldboys hold. Gurkan og Firat er andre nye trænere for 8 mands holdene.

Klubbens baner på græs er kridtet og der er lavet flere 3 mands baner på grund af den stigende tilstrømning af børne medlemmer.

Onsdag starter et årgang 2016 hold for piger og drenge. Trænerne er klar og i starten af maj starter et hold for de 2-4 årige piger og drenge. Hermed har klubben tilbud til alle aldre i hele livsforløbet sluttende med 60+ holdene for kvinder og mænd der træner formiddage

Klubben har investeret i en Slush-ice maskine og det må vi sige har været en stor succes især selvfølgeligt ved børnene.

Cafeen har åben alle mandage og onsdage fra kl. 16.45 til kl. 19.15 og alle søndage, der er vores primære hjemmekamp dag, også i denne sæson.

Det har været dejligt at konstatere den stærkt øgede trafik på klubbens informationssider. Et nyt prøvetiltag er vi med intern hjælp præsenterer hold 1 spillere til kampene og holdopstillingen. Vi håber snart fotos af spillere kan være klar, så det visuelt fremstår endnu bedre.

På mandag den 26. april har vi et såkaldt pigetræner seminar med DIF hvor alle klubbens pigetrænere er inviteret. Piger og fodbold har de seneste år været i fokus såvel hos DBU samt ved DIF og det er på det møde, vi bl.a. skal tale om nye tiltag for fastholdelse af pige medlemmer og nye pige medlemmer.

Den 22. maj afholder vi DBU Queens Cup. Husk at tilmelde jer til mig. Det gælder også for piger der evt. bare vil prøve at spille kampe, men i dag ikke er medlem af klubben.

Fodboldskolen i 2021 foregår i uge 31, sidste uge i skoleferien. Tilmeldingen er åben og der er allerede kommet mange tilmeldinger. Så tilmeld dit barn/børn snart hvis de skal være sikker på en plads på Fodboldskolen. Se nærmere på klubbens hjemmeside.

I næste vintersæson træner alle børne og ungdomshold mandage og onsdage. Klubben er glade for at det er lykkedes, at få kommunen til at prioritere de dage til ungdomsfodbold, så vi kan få et bedre sammenhold kammeratligt og socialt, hele året i Børne- og ungdomsafdelingen, hvilket vi altid udover fodbolden anser som et vigtigt mål for klubben.

Alle hold, spillere og trænere ønskes en god forårsturneringen. Dejligt at det efterhånden er blevet noget varmere i vejret og så vente vi vel alle med længsel på at gældende restriktioner lempes.